jomati.reismee.nl

Aankomst en een apengevecht

Na een lange reis zijn we vrijdagmiddag rond 1 uur op Bali aangekomen.

Bij de uitgang werden we al opgewacht door iemand van ons hotel met op een groot bord Marinette Visscher erop en een big smile erachter.Hij bracht ons naar ons eerste hotel. De rit duurde ongeveer een uur en toen wachtte ons een mooie ruime kamer en een koel drankje.

De volgende dag gingen we meteen op pad om de omgeving te verkennen.Ons hotel ligt op ongeveer 100 meter van het bekende monkey forest en je raad het al, het zit daar vol met apen. Deze apen hangen dus ook rond bij het hotel.Om naar het centrum te gaan moet je door het monkey forest heen.We zijn er doorheen gegaan en hebben daarna wat door het centrum gelopen en meteen onze eerste aankopen gedaan op de markt. Wel even wennen weer met het afdingen en al die honderdduizenden.

We haddennog wat boodschapjes gedaan en met onze zakjes gingen we weer terug door monkey forest. En dat hadden we nu juist niet moeten doen........ De apen zijn vrij brutaal en zien het meteen als je een zakje hebt. En ze willen dan ook weten wat er in zit.

We namen expres de buiten kant en het ging goed, tot we vlakbij de uitgang waren.Twee stoer uitziende apen kwamen recht op ons af. Ik zei tegen Joost : die willen de tasjes hebben. Wij doken daarop meteen een zijpad in om op een ander pad te gaan lopen, maar helaas... de apen versnelden en kwamen achter ons aan. En er waren er opeens een paar bijgekomen, boven ons en achterons, overal zaten apen.

De twee stoere apen gingen in de aanval en doken bovenop Joost met zijn tassen. Tim en ik renden weg, als echte helden en Joost hield z'n tassen vast en gaf de aap die aan hem hing een enorme penalty. De 2 apen schrokken ervan en renden meteen weg. Ook de andere apen doken weg, maar bleven in de buurt voor een nieuwe aanval.Ik gaf snel mijn tas aan Joost, want ik had geen zin om door een aap besprongen te worden en Tim was zo geschrokken dat hij een beetje moest huilen.Gelukkig durfden de apen niet meer en zijn we veilig thuis gekomen.In hotel gekomen konden we er best hard om lachen, maar het moment zelf was toch even schrikken.

Rob en Fiona

Hoi

Ik had nog niet gelezen over het apengevecht wel gaaf Joost .
Het lijkt daar wel de apenheul, geef ze maar een broodje sambal en een penanty van mij.

Groetjes Rob

Fiona

Hoi vakantiegangers,
Leuk, de verhaal over de apen, maar kan me voorstellen op dat moment wel eng was! Wat een Rambo die Joost! Wij gaan morgen op vakantie, wij hebben gister een last minute geboekt naar Bugarije.
Met z'n vieren voor 818 euro in een appartement voor één week, niet duur hé. Jeffrey blijft thuis, wil niet mee en verzorgt de honden en het konijn. Hoop dat alles goed gaat thuis, maar ja wij moeten hem maar vertrouwen. Dus nu moeten wij opeens van alles gaan doen vandaag en inpakken! Nou jullie nog een hele prettige vakantie en wij horen de rest als wij weer thuis komen.
Groetjes van Fiona en family

Pammy

Tjonge, wat een stoere broer heb ik. Ik ben trots op je Joost. Het is de enige methode, de volgende keer weten ze wel beter.
Van het thuisfront verder geen nieuws.

Afwachtend op meer avontuurlijke verhalen,

Groetjes, Pammy

Peter

Gelukkig heeft Joost de familie niet voor aap laten staan, ik moet het hier op zee met een meeuw doen, maar dat is niet zo spannend. He veel plezier en we houden jullie in de gaten

Danny

Wat voor trap was dat Joost?
Vroeger ging je dat al niet al te best af met voetballen dus zullen jullie nog niet echt van die aap af zijn.
En Marinette, wel een beetje meer lef tonen he !?
Gewoon doorlopen. Zou ik ook doen hum.....

Gaat het verder een beetje met die hitte?

Han

Wat een held die Marinet goed dat Joost erbij was,anders had ze nu nog rondjes gelopen.
Dit verhaal smaakt naar meer we zijn in afwachting van jullie verdere avonturen.

Jan en Annie

Was dat even schrikken met die apen.Tim we begrijpen dat je het een beetje eng vond.Oma zou ook bang zijn hoor.Verder geen last meer gehad van de apen?
Genieten jullie en hoe warm is het en wanneer gaan jullie naar het volgende hotel?We hopen nog te genieten van jullie verhalen
Liefs Jan en Annie