jomati.reismee.nl

Fietsen rond Ubud en ontmoeting met een slang

Hallo Allemaal,

Inmiddels zijn we een paar dagen verder. Bedankt voor jullie leuke reacties. Leuk om te lezen dat onze verhalen worden gevolgd.

De apen hebben we inmiddels onder controle en Tim heeft er zelfs al een paar keer 1 op zijn schouder gehad.Ze zitten echt overal.Gisteren zaten we rustig bij het zwembad en toen zat er opeens eentje naast me.(best wel een grote) Hij deed alsof wij er niet waren en keek gewoon of er wat lekkers te halen viel.Nu ik hier achter de laptop van het hotel zit, zitten er ook 2 achter me.De mensen leggen hier namelijk iedere dag offertjes neer voor de goden. Die offertjes leggen ze overal. In die offertjes zit vaak rijst, bloemen, maar ook wel eens lekkere koekjes en dat vinden de apen natuurlijk erg lekker.

We hebben de afgelopen dagen 2 mooie fietstochten gedaan en een wandeling door rijstvelden en bos.

De fietstochten waren erg leuk. De eerste tocht ging echt dwars door de rijstvelden heen over zanderige paden en door kleine dorpjes.De bevolking reageert overal heel leuk en we worden overal blij begroet.Er zaten wel wat stevige klimmetjes in de route, maar we hebben het overleefd. De fiets van Tim had geen versnellingen, dus die moest vaak het laatste stuk lopen.

De tweede tocht ging over verharde wegen en ook dwars door de sawa's. Dit was een erg mooie tocht en we zijn geen toerist tegen gekomen. Weer kregen we allerlei leuke reacties van de bevolking en soms fietsten er wat kinderen mee.De uitzichten waren echt schitterend en ik doe er dan ook wat foto's van bij.

Gisteren nog een wandeling gedaan van ongeveer anderhalf uur, maar die viel wat tegen. Wel leuk, maar niet heel bijzonder.

's Avonds lekker wat gegegeten en Tim liep zoals elke avond met zijn zaklantaarn overal op te schijnen of hij nog hagedissen zag. Opeens horen we hem brullen : hee een slang en vervolgens een harde schreeuw met : ik ben bang !!!!!!!!! Wij natuurlijk zeggen dat hij kalm moest blijven, maar ondertussen kneep ik 'm ook.

Tongue out
Alleen Joost bleef kalm.Even naar de receptie gelopen, maar volgens de man daar was het geen gevaarlijke slang en hij verblikte of verbloosde niet.Tim durfde niet meer te lopen, dus Joost moest hem naar de kamer tillen.Gelukkig slapen we boven, want die slang kroop in de stoppenkast van een benedenwoning.We zijn evengoed lekker gaan slapen en voor vandaag hebben we brommertjes gehuurd en gaan we naar een groot vogelpark en een olifantengrot.

groetjes aan iedereen en wordt vervolgd.

Fiona van Lith

Hoi Joost, Marinette en Tim,
Apen, slangen... jullie maken wat mee, leuk hoor! Zo te horen genieten jullie van een leuke vakantie.
Wij zullen de foto's zien als jullie weer thuis zien. Zitten vast weer mooie bij.
Wij zijn gister thuis gekomen uit bulgarije, het was geweldig! Elke dag zo'n 28 graden, appartement was mooi en heel ruim met 2 badkamers en er werd elke dag schoongemaakt en nieuw handdoeken neergelegd en om de 2 dagen werden de bedden verschoond, leek meer op een hotel dan appartement alleen dan zonder ontbijt. Uit eten is daar ongeveer de helft van de prijs van nederland, biertjes op sommige plekken zelfs 60 cent voor een halve liter! En overal happy hour,dus 2 cocktails voor de prijs van 1. Dus lekker aan de pinacolada gezeten. Wij zijn elke avond uiteten geweest en 1 keer zelfs ontbeten in een restaurant. Wij zijn op jeepsafari geweest en verder gewoon lekker op het strand en bij het zwembad gezeten. En natuurlijk goedkope sigaretten, nep-merk t-shirts gekocht enz. Nu zijn wij weer thuis en het is shit weer, valt dan wel tegen hoor!
Groetjes Rob en Fiona