jomati.reismee.nl

Vogelpark en ziek

Hier eindelijk weer een berichtje.We hadden even geen beschikking over internet dus vandaar de lange pauze.

We zijn dus naar het vogelpark geweest, waar we veel mooie vogelsoorten zagen.We hebben dit op de brommer gedaan, wat ook wel weer een ervaring op zich was.Ze rijden hier links, dus opletten geblazen. Wel goed te doen verder, alleeneen kruispunt oversteken en rechtsaf slaan is lastig.Maar het ging ons goed af.

Verder zijn we bij de olifantentempel geweest, maar dat vonden we niet zoveel voortstellen. Het zou best mooi kunnen zijn, maar de balinezen zijn niet zo goed in het onderhouden van hun oudheden en daardoor liggen sommige dingen er niet zo mooi bij.

Bij de olifantentempel voelde ik me niet zo goed, ik moest heel nodig naar de wc, ja hoor de bekende bali-belly diende zich aan.We hadden al meerdere mensen gehoord met klachten en die hadden allemaal bij de apotheek medicijnen gehaald, zonder dokter.De volgende dag gingen Joost en Tim dan ook maar snel richting dorp voor wat medicijnen.Op de terugweg klaagde Tim over zere benen en zodra ze terug waren met de pillen zei Tim ook dat hij niet zo lekker was.Nou lekker he ??? Maar Tim had geen diarree, maar wel hoofdpijn en koorts.Dus Tim ook op bed !'s Avonds was Tim zieker geworden en maakten we ons toch wat ongerust. Na het temperaturen bleek hij 40,6 graden koorts te hebben en hij klaagde over hele erge hoofdpijn.We aarzelden niet, in zo'n land weet je het nooit, dus hebben we maar meteen een dokter laten komen.Voor we weg gingen had ik via internet gelezen dat er op Bali veel Dengue (knokkelkoorts) voorkomt en de symptomen leken sterk op die van Tim..............................het zou toch niet ????De dokter kon ons gelukkig wat geruststellen en gaf Tim wat voor de koorts en de hoofdpijn.De dokter was nog niet weg of Tim kotste alles uit en begon ook buikpijn te krijgen.Ook Tim had uiteindelijk dus een bali-belly.Omdat we weer moesten gaan reizen en omdat we er vanaf wilden hebben we de dokter nog een keer laten komen en kreeg ook Tim een hele batterij aan pillen.Gelukkig hielpen deze vrij goed en hebben we uiteindelijk in totaal 2 en halve dag op bed gelegen met z'n allen. Wij ziek en Joost voor de verzorging.

We konden weer (weliswaar een dag later) verder naar Lovina.