jomati.reismee.nl

Candi Dasa en Seminyak

Hallo Allemaal,

Nou we zitten nu in een andere plaats met een snelle internet verbinding, dus nu kan ik alles even bijwerken en ook uiteindelijk de foto's plaatsen.

In Candi Dasa kwamen we bij ons hotel en waren we meteen een beetje teleurgesteld.Het was ouderdan we dachten en het zag er niet zo mooi uit als op de internetsite.Het zwembad zag er meer uit als een vijver en voor Tim niet echt aantrekkelijk, hij wilde er dan ook niet in.Oh jeee dachten we, moeten we hier 6 nachten blijven ???Het plaatsje zelf was redelijk uitgestorven en er waren weinig toeristen te bekennen.We besloten maximaal 3 nachten te blijven en het op de koop toe te nemen als we de andere 3 ook moesten betalen.Uiteindelijk hoefde dat niet en zijn we na 3 nachten vertrokken.Maar de dagen die we er geweest zijn hebben we wel gebruikt om de omgeving te bekijken.

We zijn in een oorspronkelijk dorp geweest, waar men nog leeft als 30 jaar geleden.Leuk om te zien, de koeien,varkens, kippen en mensen leven allemaal bij en door elkaar.Wel vies vonden wij, want overal lagen van die dikke vlaaien op de grond.

We hebben met de brommer wat toeristische attracties bezocht, onder andere ook een watertuin, waar door de nederlanders allerlei gebouwen zijn neergezet en waar een balinese koning heeft gewoond.

We zijn in een baai geweest om te snorkelen, het was er heel klein, maar heel mooi.Je kon zo vanaf het strandje de zee in en zag de mooiste vissen.

De laatste dag hebben we via internet een hotel gezocht en zijn we dus uiteindelijk in Seminyak beland. Dit ligt ten noorden van Kuta.Deze plaatsis het ook niet helemaal vinden wij, het is er erg toeristisch, maar we hebben wel een oud, maar leuk hotel met een leuk zwembad.

Vandaag gaan we lekker naar het strand en relaxen.

groetjes DE JOMATI'S

vera

wat een mieterse reis en wat een natuur!Ik volg het nu ook! Groeten voor alle drie Vera Bedankt.

vera

Nogmaals SUPER, wat jullie zien en meemaken.
Journaliste aan je voorbij gegaan Marinet! Kan nog.
Ik volg jullie nu. Vera

rob+sandra

hallo,
wij gaan in september naar seminyak,zijn hiervoor 2 maal in kuta geweest,eerste keer bij schoonmoeder van mn zus,2de keer in hotel wina.
vooral bij de schoonmoeder was erg leuke ervaring,je kunt dan echt zien hoe men daar leeft.

mijn vraag is of het een beetje te doen is met een scooter in het verkeer,vooral het links rijden,in kuta was het een gekkenhuis?
het schijnt in seminyak rustiger te zijn qua verkeer,wat is jullie ervaring en wat hebben jullie betaald voor een scooter.
het plan was om langs de kust in noordelijke richting te rijden en zo het eiland te verkennen.
de een raad het af om zelf te rijden ivm als men een ongeluk krijgt dat men dan als toerist altijd schuldig is met alle gevolgen van dien.

groetjes rob en sandra

marinette

Hoi Rob en Sandra,
Ik hoop dat jullie dit nog lezen, want jullie vraag is al wat ouder, maar ik zag het nu pas.
In Kuta is het verkeer wel een stuk drukker als de rest van Bali.
Rond Kuta hebben wij niet gereden, wel rond Ubud.
Seminyak is wel iets rustiger, maar ook best druk.
Zodra je meer noordelijk komt wordt het heel rustig en kun je heel goed brommerrijden. Wij hebben gewoon rustig gereden, niet harder dan 30 a 40 km.
In Ubud is het ook best druk, maar als je rustig rijd en goed oplet is het te doen.
Wij betaalden ongeveer omgerekend 2 euro voor een dag brommerhuur.
I